torsdag 26 februari 2015

Vilken liten värld!

Häromdagen behövde jag stickor. Tidigt. Tänkte att det var bäst att googla på öppettider hos "min" garnbutik för att inte behöva stå framför låst dörr. Handlarna här i Linné är inte riktigt lika tidiga som inne i centrum.
Och mycket riktigt, det blev till att vänta i en timme. Men vad gjorde det! Med mitt googlande på Garnfabriken fick jag samtidigt veta att affären drivs av Ingalill Johansson - författaren till "Stickat i ekologisk ull". Hade jag inte en aning om, men hur bra är inte det?

När jag såg den här boken i höstas gick den inte att motstå. Har bläddrat i den ett otal gånger, men inte riktigt kunnat välja vad jag ska sticka. Det  finns så mycket fint... Fast nu bestämmer jag mig nog snart. Nu när jag vet att det dessutom finns experthjälp bara något kvarter bort - ifall jag skulle köra fast.
Det känns verkligen lyxigt att min garnbutik, som också är en av de mysigaste och trevligaste i Göteborg, drivs av en som både brinner för stickning och som verkligen kan sina saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar